بهترین زبان برنامه نویسی 2019 چیست؟ | بهترین زبان برای یادگرفتن برنامه نویسان

بهترین زبان برنامه نویسی 2019

اگر دوست دارید که وارد دنیای برنامه نویسی شوید بهتر است وقت و انرژی خود را روی یک زبان برنامه نویسی قوی و آینده دار بگذارید اما این همه زبان برنامه نویسی وجود دارد کدام را انتخاب کنیم؟ در ادامه با بررسی بهترین زبان برنامه نویسی 2019 با ما باشید

بهترین زبان برنامه نویسی 2019

کدام زبان برنامه نویسی  را باید در سال 2019 یاد بگیریم؟

در این مطلب قصد داریم درباره بهترین زبان های برنامه نویسی که در سال جدید باید اقدام به یادگیری آنها کنید صحبت کنیم،

این مطلب به شما کمک می کند تا اقدامات لازم برای گسترش مهارت های خود در سال 2019 را فرا بگیرید و راه درست یادگیری این مهارت ها را بیابید.

 

زبان برنامه نویسی پایتون : بهترین زبان سال 2019

پایتون یکی از زبان های برنامه نویسی است که به صورت صعودی در حال رشد می باشد و هیچ نشانه ای از شکست در این زبان برنامه نویسی نمی توانید مشاهده کنید.

دلایل زیادی برای این امر وجود دارد ولی بی شک یکی از مهمترین این دلایل تاثیر زبان برنامه نویسی پایتون بر روی هوش مصنوعی است.

هنگامی که شما با زبان برنامه نویسی پایتون آشنا می شوید، متوجه می شوید که انجام برخی از عملیات های مربوط به یادگیری عمیق که عملیات های بسیار پیشرفته ای هستند به راحتی توسط این زبان برنامه نویسی قابل انجام می باشند به خصوص به دلیل این که این زبان برنامه نویسی ابزارهای زیادی را برای این کار برای برنامه نویسان فراهم می کند که یکی از این ابزارها TensorFlow است.

اما اهمیت پایتون فقط در مورد یادگیری ماشین نیست، پایتون یکی از زبان های برنامه نویسی است که دارای انعطاف پذیری بالایی می باشد، به آن معنا که طیف متنوعی از اپلیکیشن ها را می توان به وسیله این زبان نوشت.

به عنوان مثال اگر شما یک برنامه نویس حرفه ای هستید می توانید پایتون را یک زبان بسیار مفید برای نوشتن سرویس های بک اند سایت ها بدانید، همین طور متوجه می شوید که برای نوشتن API ها هم می توانید از این زبان استفاده کنید.

در غیر این صورت اگر شما در زمینه امنیت شبکه و یا SRE فعالیت دارید پایتون می تواند زیرساخت هایی را برای شما فراهم کند که در زمینه امنیت از آنها استفاده کنید.

چرا پایتون یاد بگیریم

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص زبان پایتون پیشنهاد میشود مقاله زیر را حتما مطالعه کنید

چرا پایتون یاد بگیریم

 

نکاتی درباره زبان برنامه نویسی پایتون

اگر دارای شرایط زیر هستید در سال 2019 سعی کنید زبان برنامه نویسی پایتون را بیاموزید:

  • اگر شما یک توسعه دهنده نرم افزار جدید هستید
  • اگر قصد دارید در زمینه یادگیری ماشین فعالیت کنید
  • اگر قصد دارید اسکریپت های اتوماسیون بنویسید

برای یادگیری پایتون می توانید موضوعات زیر را در اینترنت جست و جو کنید:

  • Clean Code در پایتون
  • یادگیری پایتون
  • یادگیری برنامه نویسی در پایتون توسط Cody Jackson

زبان برنامه نویسی Go

این زبان مانند بسیاری از زبان های برنامه نویسی از جمله پایتون محبوب نیست اما به سرعت در حال رشد است، طرفداران این زبان برنامه نویسی درباره دلایل علاقه به این زبان می گویند که این زبان نسبت به بسیاری از زبان های برنامه نویسی راحت و ساده است ولی با این حال یه زبان برنامه نویسی قدرتمند است.

دلیل این موضوع این است که در ابتدا شرکت گوگل به دنبال یک زبان برنامه نویسی کاربردی و ساده بود که پیچیدگی های سیستم هایی که در حال توسعه بودند را کاهش دهد، بدون این که برنامه نویسان نیاز به یادگیری دانش جدیدی درباره این موضوع داشته باشند.

این زبان برنامه نویسی در حقیقت ترکیبی از جنبه های مختلف برنامه نویسی فانکشنال و برنامه نویسی به صورت شی گرایی و همچنین مجموعه وسیعی از ابزارهای برنامه نویسی می باشد که احتمالا باعث شوند طی 12 ماه آینده تبدیل به یکی از قوی ترین زبان های برنامه نویسی شود.

 

زبان برنامه نویسی Rust

در تحقیقاتی که در سال 2018 در سایت Stack Overflow صورت گرفت که موضوع آن درباره محبوب ترین زبان های برنامه نویسی بود 80 درصد از برنامه نویسان این سایت ادعا داشتند که از زبان برنامه نویسی Rust استفاده می کنند و یا قصد دارند به زودی از آن استفاده کنند.

در حال حاضر با این که این زبان فاقد سادگی زبان های برنامه نویسی Go و پایتون است اما برای برنامه نویسی سیستم ها بسیار کاربردی، سریع و امن می باشد.

در واقع توسعه دهندگان علاقه دارند که درباره مزایای زبان های برنامه نویسی Rust و Go صحبت کنند، چیزی که در ذهن توسعه دهندگان به وجود می آید این است که این زبان های برنامه نویسی بسیار شبیه به هم هستند

با این حال اگر چه این زبان های برنامه نویسی دارای شباهت های بسیار زیادی هستند ولی تفاوت های کلیدی هم با یکدیگر دارند که این تفاوت ها به شما این امکان را می دهد که یکی از این زبان های برنامه نویسی را برای آینده خود انتخاب کنید.

به صورت کلی زبان برنامه نویسی Rust برای برنامه نویسی سطح پایین گزینه بهتری برای شما می باشد، در حالی که زبان برنامه نویسی Go این امکان را به شما می دهد که تمامی کارهای خود را با سرعت بیشتری انجام دهید.

Rust دارای قوانین متعددی می باشد که این امکان را به شما می دهد که برنامه های کاربردی و پیشرفته را به راحتی بنویسید و در واقع یادگیری آن سریع تر از یادگیری زبان برنامه نویسی GO می باشد.

در نهایت باید گفت که این که کدام یک از این زبان های برنامه نویسی را انتخاب کنید کاملا بستگی به شما، استفاده ای که می خواهید از این زبان های برنامه نویسی کنید و زمانی که قصد دارید صرف یادگیری این زبان های برنامه نویسی کنید دارد.

 

زبان برنامه نویسی TypeScript

زبان برنامه نویسی TypeScript در سال های اخیر در میان زبان های برنامه نویسی محبوبیت بسیار زیادی را بدست آورده است، در سال 2018 این زبان برنامه نویسی بسیار شبیه به صحبت های عادی و روزانه مردم بوده است و شاید بتوان این زبان را سحر و جادوی شخص Staya Nadella دانست.

به صورت مشابه ما امروزه تلاش می کنیم که با ورژن قدیمی جاوا اسکریپت کار کنیم در حالی که ما با این زبان نمی توانیم بدون سختی های فراوان اقدام به ساخت اپلیکیشن های پیچیده کنیم.

 

منبع و 2

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.