خروجی در پایتون : output در پایتون |چاپ کردن در پایتون

عملگرهای عددی در پایتون

خروجی در پایتون  : output  کردن در پایتون بر تابع توکار print()  وظیفه عملیات ورودی و خروجی در پایتون را برعهده دارند.

خروجی پایتون با تابع  ()print

برای خروجی دادن داده ها به یک دستگاه خروجی استاندارد یا صفحه نمایش از تابع ()print استفاده می کنیم.

مثال در مورد تابع ()print

می توانیم ()print را در دومین دستور برنامه بالا ببینیم ، مشخص شده است که یک فضای خالی بین مقدار متغیر و رشته اضافه می شود. این امکان به صورت پیش فرض قرار گرفته است اما قابل تغییر می باشد.

تابع ()print در زیر به صورت دقیق نشان داده شده است

 

در دستور بالا شی ها یا objects مقدار هایی می باشند که باید چاپ شوند .

از فاصله جداکننده یا sep بین مقادیر استفاده شده است . خوب است بدانید که کاراکتر جداکننده به صورت پیش فرض برابر با کاراکتر فاصله تنظیم می شود.

بعد از چاپ همه مقادیر باید end چاپ شود .

زمانی که پارامتر end مقداردهی نشده باشد به طور پیش فرض با مقداری که به کاراکتر جدید داده شده است ، تنظیم می شود.

the file شی است که در آن مقادری چاپ می شود.

 

قالب بندی خروجی با دستور print در پایتون

زمانی کاربر نیاز دارد که خروجی برنامه را قالب بندی کرده تا جذاب تر و خواناتر به نظر برسد. این عمل را می توانیم با استفاده از متد ()str.format انجام دهیم .

از این متد می توانیم برای هر شی object رشته ایی که قابل نمایش باشد استفاده کنیم.

 

در این برنامه ، کروشه به صورت placeholders مورد استفاده قرار می گیرد به همین دلیل ترتیبی را مشخص می کند که با استفاده از اعداد چاپ شود .

 

حتی می توانید از آرگومان ها یا کلید واژه ها برای قالب بندی رشته استفاده کنید.

 

می توانیم از استایل قدیمی ()sprintf که در زبان برنامه نویسی c  استفاده کنیم. که عملگر % این کار را انجام میدهد.

عملگرهای عددی در پایتون

چاپ رشته در پایتون

تبدیل شی به str در پایتون

در این دستور یک یا چند شی را به نوع str تبدیل و سپس به خروجی ارسال می کند:

در پایتون اشیا باید به وسیله کاما از هم جدا شوند .

در دستور بالا به صورت پیش فرض یک حرف یا فاصله (یک کلید Space) در بین اشیا قرار می دهیم .

زمانی که یک عبارت محاسباتی یا منطقی به دستور می دهیم ، ابتدا نتیجه آن را محاسبه یا ارزیابی کرده و سپس به str تبدیل می کند.

دستور print به تنهایی یک سطر خالی ایجاد می کند .

دستور print  به صورت پیش فرض یک ‘n\’ در انتهای هر سطر قرار می دهد و برای لغو این کار باید در پایان هر دستور یک کاما قرار دهید.

این دستور قادر است در شی فایلی به غیر از شی استاندارد بنویسد. به همین ترتیب می توان از الگوی زیر پیروی کرد:

دستور print به صورت تابع print()  در نسخه های 3x پایتون استفاده می شود که به صورت زیر می باشد .

objects* نشان دهنده اشیایی است که قصد داریم در خروجی قرار دهیم و می توانند هیچ باشند – و برابر است با سطر خالی و یا حتی می توانند یک یا چند شی که به صورت اشیا می باییست توسط کاما از هم جدا شوند را داشته باشد.

sep : رشته ایی است که بین اشیا قرار می گیرد را نشان می دهد . مقدار این آرگومان در حالت پیش فرض یک حرف فاصله یا کلید space می باشد .

مقداری که می خواهیم برای یک آرگومان ارسال کنیم باید یک رشته یا None باشد :

end : رشته ایی است که باید در انتهای هر سطر قرار گیرد را مشخص می کند و مقدار این آرگومان در حالت پیش فرض ‘n\’ می باشد.

مقدار ارسالس به این آرگومان باید یک شی یا رشته و یا None باشد :

در این مقاله سعی کردیم کاربرد تابع print() یا output کردن در خروجی را توضیح دهیم. امیدواریم که از این مقاله بهره کافی را برده باشید.

چاپ متغیر در پایتون

برای چاپ مقدار متغیر در خروجی پایتون می توانیم آن را درون تابع print() قرار دهیم .

اکنون فرض کنید دو متغیر X و S را در اختیار دارد ، اولی از نوع عددی و دیگری رشته می باشد.

برای چاپ این متغیر ها باید به صورت زیر عمل کنیم

تابع print در پایتون قادر است که به صورت نامحدودی ورودی بگیرد .

اما اگر همه این ورودی ها از نوع رشته یا چیزی باشند که به رشته تبدیل شوند . مثل این می باشد که برای هر کدام از ورودی ها به صورت جدا یک print() نوشته باشیم.

چاپ نوع داده های مختلف با Print

معمولا ورودی به رشته تبدیل شده و سپس چاپ می شود

اکثر نوع های داده ایی در پایتون به رشته تبدیل می شوند .

تابعی است که به صورت پیش فرض روی تمام اشیا تعریف می شود.

مثال : یک لیست پایتون که در آن اسم چهارنفر در آن وجود دارد.

اگر متغیر لیست را مستقبم به تابع بدهیم خروجی مانند خط چهارم کد ذیل خواهد شد:

 

مطالب زیر را حتما بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.